خط سرخ شهادت

خط سرخ شهادت

شهداشرمنده ایم
خط سرخ شهادت

خط سرخ شهادت

شهداشرمنده ایم

زندگی پست چندساله ی دنیا



آیا ارزش دارد انسان به خاطر هفتاد سال زندگی که سی و پنج سالش شب است و او در خواب ، ده سالش بچه است و چیزی از زندگی نمی فهمد ، پانزده سالش را هم که یا توی راه است یا سر سفره و یا در دستشویی صرف می کند ، فقط بخاطر ده سال تا خدا خدایی می کند در آتش جهنم بسوزد ؟!

شیخ علی اکبر تهرانی می گوید :

 از خانه که خارج می‌شوی سعی کن چشمت آزاد نباشد، وقتی چشم دید، دل هم می‌خواهد. این طور انسان به خطا می‌‌افتد. رسول‌الله (ص) می‌فرمایند : ‌«دنیا زندان مؤمن است » زبان، چشم، گوش، قلب و فکر انسان مؤمن آزاد نیست. دست و پای انسان مؤمن آزاد نیست. بنده آن است که در بند باشد . . .

شیخ علی اکبر تهرانی می گوید :

بچه‌ات را بغل می‌کنی و گازش می‌گیری، نهایت لذت را می‌بری ولی او جیغ می‌زند. کسانی که بچه دارند می‌فهمند.

بلاهایی هم که خدا به دوستانش می‌دهد همین است، نوعی عشق‌بازی با آنهاست

استاد اخلاق ، شیخ علی اکبر تهرانی می فرمایند :

در بیابانی که برف و سرما یا آفتاب و گرما دارد و پر است از حیوانات وحشی، ما اگر هم میخ و هم چادر داشته باشیم ولی عمود چادر را نداشته باشیم، این چادر به درد ما نمی‌خورد و نمی‌تواند از ما محافظت کند. حال بدانید که نماز هم عمود و ستون دین است.

استاد شیخ علی اکبر تهرانی به جوانان اینگونه توصیه می فرمایند :

انسان باید خودش را در جوانی بسازد ؛ گرگِ پیر نمی درد چون عرضه اش را ندارد . اگر دوباره به او جان و توان بدهند همان گرگ است. انسان ها هم وقتی پیر می شوند همه مؤمن می شوند چون دیگر توان گناه ندارند


ارف بالله ، معلم اخلاق، استاد شیخ علی اکبر تهرانی می فرمایند :

 

وقتی یک دکتر به تو دارو می‌دهد، حتی اگر چند قلمش اشتباه باشد وعوارض جدی ایجاد کند، ساعت می‌گذاری و نصف شب از خواب بیدار می‌شوی و سر ساعت اطاعت امر می‌کنی. ولی خدا که خالق تو است هرچه می‌گوید می‌پرسی چرا و هزار بهانه می‌آوری !

 

 


سلامتی استاد بزرگوار
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم واحشرنا  معهم واهلک اعدائهم اجمعین
الهی بحق عمه ی سادات «عجل لولیک الفرج»
یا زهرا سلام الله علیها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.