خط سرخ شهادت

خط سرخ شهادت

شهداشرمنده ایم
خط سرخ شهادت

خط سرخ شهادت

شهداشرمنده ایم

شهید ابراهیم اصغری / سرداری که آرزو داشت هزار بار قطعه قطعه شود


سرداری که آرزو داشت هزار بار قطعه قطعه شود


سرداری که آرزو داشت هزاربار قطعه قطعه شود

سردارشهید ابراهیم اصغری از جمله شهدای غواص استان زنجان است
 که آرزو می‌ کرد در راه امام (ره) هزاربار قطعه قطعه شود. 
 به گزارش فرهنگ نیوز ، رزمندگان زنجانی در طول هشت سال دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی از خود نشان دادند و در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس جزو خط‌شکنان بودند.

در طول هشت سال دفاع مقدس استان زنجان 3 هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده و هزاران زنجانی هم در دفاع مقدس به درجه جانبازی و آزادگی مفتخر شدند.

رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس به دلاورمردی و شجاعت مشهور بودند و به گواهی بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس همیشه از رزمندگان زنجانی به عنوان خط‌شکن استفاده می‌شد.

رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس در 19 عملیات آبی، خاکی و کوهستانی و 27 عملیات پدافندی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و در این عملیات‌ها رشادت‌های فراوانی را به نمایش گذاشتند.

در دوران دفاع مقدس بیش از 58 گردان از رزمندگان استان زنجان در قالب لشگرهای مختلف و درعملیات‌ها آب و خاکی حضور داشتند.

به دلیل نقش تأثیرگذار رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس، مقام معظم رهبری شهر زنجان را به عنوان شهرغواصان دریا دل نامگذاری کرده است.رزمندگان زنجانی به دلیل تبحر بالا در زمینه غواصی جزو غواصان خط‌ شکن در عملیات‌های آب و خاکی بوده و در این زمینه سرآمد بودند.

غواص شهید ابراهیم اصغری، سرداری دلیر از سرداران حماسه‌ ساز استان همیشه خط‌شکن زنجان

غواص شهید ابراهیم اصغری از فرماندهان برجسته و شجاع اطلاعات عملیات لشگر 31 عاشورا در سلسله عملیات‌های کربلای(4 و 5) بود.

سردار بسیجی، غواص شهید ابراهیم اصغری در دومین روز تیرماه سال 1336 دیده به جهان گشود و در روز 19 دی ماه 1365 در منطقه شلمچه، در عملیات عاشورایی (کربلای 5) و در سن 29 سالگی به درجه والای شهادت رسید.

شهید ابراهیم اصغری، از جمله بسیجیان مخلص و مومن زنجانی بود که از همان روزهای آغازین جنگ کوله‌ بار جهاد برداشته و عاشقانه و آگاهانه با تمامی وجود پا به میدان خون و شهادت گذاشته بود، او به حقیقت عاشق و دلباخته پیر جماران بود و جان شیرین خویش را و در یک کلام هر چه داشت و نداشت، وقف خدمت به طریقت حسینی امام (ره) کرده بود.
اماما، کاش می‌شد در عشق تو هزاران بار قطعه قطعه می‌شدم

در فرازی مختصر از وصیت‌نامه گهربار سردار سپاه اسلام شهید ابراهیم اصغری آمده است: اماما، کاش می‌شد در عشق تو هزاران بار می‌کشتنم، قطعه قطعه‌ام می‌کردند و تکه‌های تنم را می‌سوزاندند و خاکسترم را به باد می‌دادند و باز زنده می‌شدم و باز...خمینی جان، جان جانانم، روح و روانم مگر نعمتی بالاتر از وجود سر تا پا مهربانیت هست !؟

شهادت برایم سعادت است

در دست نوشته‌ای از غواص شهید ابراهیم اصغری آمده است: بارالها!؟ خواهانم، آن مرگی را که تو دوست داری و به غیر از ذات مقدست کسی مرا به طرف آن مرگ راهنمایی نخواهد کرد. آن مرگ برایم سعادت است. آن مرگ شهادت است.

شهید ابراهیم اصغری در راستای خدمت به اسلام و انقلاب و پاسداری و حفظ و حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب از هیچ کوشش و تلاشی فرو گذار نمی‌کرد و در سخت‌ترین و مشکل‌ترین ماموریت‌های شناسایی، جانانه و با تمام وجود شرکت می‌کرد، او با شجاعتی مثال‌زدنی خطرناکترین موقعیت‌های پدافندی دشمن را انتخاب می‌کرد و بهترین کروکی‌ها و کامل‌ترین اطلاعات را از مواضع و استحکامات و کمین‌ها و ادوات نظامی نیروهای دشمن تهیه و ارائه می‌کرد.
تمام رزمندگانی که با او همسنگر و همرزم می‌شدند از شجاعت و نترس بودنش حیرت می‌کردند و از تواضع و فروتنی او درس می‌گرفتند، او به حقیقت دل باخته‌ای صادق و پاکبازی عاشق بود.

خاطره‌ای از شهید ابراهیم اصغری

یکی از غواصان همرزم شهید در عملیات کربلای 5 در مورد شهید اصغری چنین می‌گوید: گاهی اتفاق می‌افتاد که شهید اصغری با لباس غواصی به آب می‌زد و دو تا سه روزی از او خبری نمی‌شد، می‌رفت سراغ مواضع عراقی‌ها و از محل استقرار نیروها و استحکامات، سنگرها، ادوات نظامی و کمین‌های دشمن عکس می‌گرفت و شناسایی می‌کرد. مشکلات و خطرات زیادی را به جان می‌خرید تا منطقه عملیاتی را کاملا شناسایی کند.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
خدایا ما را قدر دان خون شهدا و ادامه دهندۀ راه امام و شهدا قرار بده
خدایا ما را شرمندۀ این عزیزان نکن

شادی روح مطهرسردارشهید ابراهیم اصغری
و همه شهدا از صدر اسلام تا به امروز صلوات
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
واحشرنا معهم واهلک اعدائهم اجمعین

الهی بحق عمۀ سادات «عجل لولیک الفرج»

یا زهــــــــــــــرا سلام الله علیها

a (18).jpg


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.