خط سرخ شهادت

خط سرخ شهادت

شهداشرمنده ایم
خط سرخ شهادت

خط سرخ شهادت

شهداشرمنده ایم

روش کنترل شهوت و مسائل جنسی

روش کنترل شهوت و مسائل جنسی

نکته: واضح است که این مطلب برای کسی مفید خواهد بود که خودش بخواهد ، مسائل جنسی و شهوانی را طبق قوانین نظام آفرینش ، کنترل نماید. لذا عزیزان در انتقال مطلب به مخاطبانشان این امر را مد نظر داشته باشند.

بایست توجه به این مطلب داشته باشیم که غریزه ی شهوت قوی است مخصوصا در سنین نوجوانی و

جوانی و رفته رفته ضعیف خواهد شد و یک امتحانی است از طرف خدای مهربان و حکیم.(مطالعه مطلب

توصیه می شود.)

و ما چاره ای جز غلبه برشهوت در ایام جوانی نداریم.چاره دیگری نیست.راه دیگری نداریم.به خدا امید زیادی داشته باشیم قطعا دست ما را خواهد گرفت. کنترل شهوت به یکباره اتفاق نمی افتد بایستی با تصمیم جدی و بدون توجه به تلقین های منفی شیطان به مبارزه آن رفت.

وبا غلبه بر این غریزه عنایتهای خاصی به انسان میشود و حیات جدید و لذت بخشی در روحمان احساس خواهیم کرد که تلافی آن همه سختی های کنترل شهوت را خواهد کرد به امید خدا.

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم

سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور .

ثانیا توسل به آقا امام رضا علیه السلام و استمداد از آن امام رئوف برای خود و سایر جوانان مثل خودو دعا در حق آنان فراموش نشود. این جزوه را همراه خود داشته باشیم و هر ۳روز یکبار مطالعه کنیم تابه مرور زمان با عمل کامل به این برنامه ها بر این غریزه غلبه کرده و از زندگی شیرین و لذت بخش در سایه عفت و پاکی بهره مند شویم.

عتاب یار پری چهره عاشقانه بکش

که یک کرشمه تلافی صد جفا بکند.

روش کنترل شهوت و مسائل جنسی

ادامه اش رو در ادامه ی مطلب ببینید
  

 

۱- اول ، حتما از یک مشورت دهنده دانا و امین و بزرگوار استفاده کنید ، نه تنها برای کنترل شهوت ، بلکه کلا برای همه چیز.

۲- هیچ وقت مایوس نشوید سرگذشت سکّاکی ،حربن یزید ریاحی ، زهیربن قین ، فضیل عیاض و … و نیز از کتاب های جوانان چرا؟ ، گناهان کبیره شهید دستغیب ،آرامش طوفانی و … مسائل مرتبط را مطالعه نمایید.

۳-عوامل فعال شدن قوه خیال خیلی مهم هستند و بایستی کنترل بشوند :

الف) ضعف اعصاب و جسم

بایستی به جسم خودمان برسیم و اعصابمان را تقویت کنیم با:

* تنظیم خواب ۸-۷ ساعت ، خوابیدن سر شب و بیداری صبح زود ، بیدار بودن و نفس عمیق بین الطلوعین (اذان صبح تا طلوع آفتاب) ،خالی کردن ذهن از تصویر هر چیز و هر مطلبی قبل از خواب و مشغول کردن آن به زیبایی های آفرینش و طبیعت و آماده خواب شدن با ورزش و مطالعه

* استنشاق : کف دستها رو از آلودگی تمیز کرده و آب تمیز را به دماغ خود می کشیم و بعد بیرون می ریزیم در طول روز ۵ مرتبه و هر مرتبه ۳ بار این عمل را تکرار می کنیم .

* در صورت امکان یک روز در میان با آب ولرم کمی مایل به سرد دوش بگیریم

* در صورت ضعف شدید اعصاب از مشورت دکتر های طب سنتی و دم کرده های گیاهی استفاده شود:

(مثل دم کرده گل گاوزبان، سنبله طیب ، لیمو ترش + نبات)

ب)از اقامت در محل های خلوت به شدت پرهیز کنیم اگر ناچار در خانه و جای دیگر تنها بمانیم پرده ها را بکشیم و در ها باز گذاشته شود (احتمال حضور سر زده کسی فراهم شود )داخل محل هایی مثل حمام و … ذکر شریف ” بسم الله الرحمن الرحیم ” با توجه و حضور قلب گفته شود و از شر شیطان به خدا پناه ببریم .
ج) از پر خوری پرهیز شود . غذا زیاد جویده شود تا در معده تولید سموم وبخارات نکند و قوه خیال فعال نشود

دستورات آداب غذا خوردن که در رساله ها هست عمل شود. صبحانه کامل و صبح زود مصرف شود شام سبک خورده شود از خوردن غذاهای محرک( غذاهایی مثل پیاز خام ،فلفل، ادویه جات و…) که خاصیت غذایی چندانی هم ندارند پرهیز کنیم. و همراه غذاهای مقوی یا محرک مثل کباب – آب گوشت – تخم مرغ – برخی از مربا ها و …یک قاشق غذا خوری الی نیم استکان آبغوره بخوریم.

د- برنامه ریزی منظم و مرتب برای کارهای روزانه خود داشته باشیم و وقت خالی و بیکاری نداشته باشیم. تا ذهن همیشه مشغول باشد.این برنامه ریزی موجب تقویت اراده هم خواهد شد.

ه- از معاشرت با کسانی که گفتار یا رفتار آنها موجب تحریک می شود، پرهیز کنیم. و در صورت ضرورت ارتباط(همکلاسی و…) به حداقل ها اکتفا کنیم و از شرّ آنها به خدا پناه ببریم.

برعکس با اشخاص مسنّ و ریش سفید مؤمن به خصوص علمای ربانی که دیدار آنها موجب یاد خدا و قیامت میشود، معاشرت نماییم.چرا که انواع وسوسه های شیطانی و خیالات در حضور آنها از بین میرود.

و- هر روز بین نیم الی یک ساعت ورزش یا نرمش کنیم. مخصوصا هنگام تحریک. دو هفته ای یکبار به کوه پیمایی برویم.

ز- موسیقی شهوت انگیز و مهیج آنچنانی گوش ندهیم و لباس تنگ نپوشیم . عریان نباشیم و در حمام تا آخر لباس زیر به تنمان باشد

پ- از چشم خود مواظبت کنیم واز تماشای صحنه ها و عکس ها و فیلم ها و….. فریبنده و تحریک کننده خودداری کنیم.

۴- هنگام وسوسه شیطان و طغیان غریزه شهوت با دیدن اتفاقی نا محرم یا صحنه های تحریک کننده:

الف – اذکار زیر به ترتیب گفته شود:

۱- اسئل الله من فضله

۲- لا اله الاالله

۳- لا حول و لا قوه الا بالله

۵- توجه به مرگ با تصور جزئیات و حالات مردن و اینکه بالاخره این عمر دیر یا زود تمام می شود و خواهیم مرد.شاید چند سال بعد و شاید به همین زودی ……………

۶- خواندن آیه الکرسی و سوره های چهار قل(قل یا ایها الکافرون….، قل هو الله احد….، قل اعوذ برب الفلق…، قل اعوذ برب الناس……)و صلوات

۷- بلند اذان گفتن در اوقات اذان و قرائت قرآن با صدای بلند در محل سکونت

۸- نعوذ بالله در صورت اقدام به استمناء ، انجام غسل جنابت همراه با نیت غسل توبه و نیز خواندن نماز توبه هر ماه یک بار (نماز یکشنبه ماه ذی القعده در مفاتیح الجنان _ در هر ماهی ازسال باشد ، غسل و نماز توبه انجام گیرد).

۹- توسل به حضرات معصومین علیهم السلام همانند شخصی که به یک درد و گرفتاری دنیایی و جسمی مبتلا شده است.


التماس دعا

منبع مطلب؛http://blugh.ir/?p=111



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.