خط سرخ شهادت

خط سرخ شهادت

شهداشرمنده ایم
خط سرخ شهادت

خط سرخ شهادت

شهداشرمنده ایم

توجه توجه دوربین های خداروشن است

متن سخنرانی حجة الاسلام ماندگاری منبع<http://forum.roq.ir>
اعوذ بالله سمیع العلیم بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین والصلاة والسلام علی أشرف الانبیاء و المرسلین حبیب إله العالمین ابالقاسم المصطفی محمد (ص) وعلی اهل بیت طیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله الاعظم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


بندگی در مسیر زندگی


نکته ی اول انسانها یا بنده خداین یا برده ی غیر خدایند  اگر بنده خدا نباشیم قطعا برده ی غیر خدا خواهیم بود شق سومی ندارد
نکته ی دوم هر کس بنده خدا باشد قرآن و روایات و به عبارتی دین خدا برای او فرقان می شود ملاک تشخیص می شود
تبارک الذی نزل الفرقان علی عبده (بنده ی خدا بشیم تا قرآن برامون فرپقان باشه)
نکته ی سوم  برای بندگی خدا سه تا شاخص گفتم :{یک :پرسش و  پذیرش دین خدا ، پرسش کنند قبل از هر کاری بپرسن دستور دین خدا چیست؟؟ حتی همین الان می خوام آب بخورم دین خدا برای همین هم دستور داره برای همین عمل کوچک هم دستور داده 2 : احساس آرامش ، وقتی نماز خوندن عبادت خدا رو کردم آرام بشم 3: احساس لذت }
نکته ی چهارم اگر بنده ی خدا باشم بر تمام آنچه که خدا خلق کرده من سلطان میشم چون خدا خودش فرموده :خلقت الاشیاء أجلک خلقتک لأجلی : یعنی همه ی عالم رو در اختیار تو قرار دادم ، برای تو قرار دادم ، تو اگر بندگی منو بکنی ، همه ی عالم در اختیار تو میشود 
نکته ی پنجم : بندگی مخصوص کسانیست که بیدار باشن ، خدانکنه کسی موقع مرگش از خواب بیدار بشه 
بندگی در مسیر زندگی سه اصل دارد ، هر کی سه تا مراقبت تو زندگیش داشته باشه بنده ی خداست خیلی ساده میگم 
تو همه ی امورم سه تا مراقبت رو رعایت کنم اگر تو امور زندگیم ، تو پوششم ، تو خوراکم ؛ تو خوابم ، توی دفتر کارم ، تو مغازه ام ، تو عروسی ، تو عزا ، تو خیابون ، تو تفریح ، تو هر امری که دارم سه تا مراقبت کنم ، تو رانندگی سه چیزو باید دائما مراقب باشیم یکی جلوی ماشین یکی با آینه ها پشت سر ماشین یکی هم آمپرهای ماشین قدیما که میرفتیم رانندگی می گفتن این سه چیز یادت نره ها  یکی ششدونگ هواست به جلو باشه یه ذره اش به آینه ها به پشت سرت باشه گهگاهی هم آمپرها رو نگاه کن یه وقت آمپر بنزینت ته نکشه هواست نباشه ها ؛ تو بندگی هم یک رانندگیست آقا ، تشبیه می کنم دیگه ، تو بندگی خدا هم یک رانندگیست ، هر کی سه تا مراقبت داشته باشه بنده ی خداست ، حاج آقا این که خیلی ساده شد 

بله ، کلمه ی مراقبت در قرآن با کلمه ی اتقوا آمده ، وقتی قرآن رو ملاحظه می کنیم می بینیم 85 مرتبه  مراقبت اول رو گفته 
5 مرتبه مراقبت دوم رو گفته  1 مرتبه هم مراقبت سوم رو گفته تو آیات دیگه داریم با کلمه ی اتقوها 
مراقبت اول چیه؟ چیو باید مراقب باشم تا من بنده ی خدا باشم ؟ خدا ، خدا رو مراقب باشم ، إتَقوا الله 85 مرتبه  این کلمه تو قرآن آمده ، یا فرموده اتقوا الله یا فرموده اتقوا ربکم یا فرموده اتقوه 
آی مردم خدا رو نمی تونید از زندگیتون پاک کنید ها ، خدا یک حقیقت پاک شدنی نیست ،ما غافل نسبت به خدا میشیم


کمونیست ها که میگن منکر خداین اونا واقعا منکر خدا نیستن ، بلکه غافل اند 
از کجا میگم ؟ حضرت آیة الله جوادی نامه ی امام رو می بردند برای آقای گورباچف رهبر اتحادیه ی جماهیر شوروی ،رهبر کمونیست ها ، وقتی از فرودگاه داشتم میرفتم تا کاخ کِرِملی خب با ماشین می بردن دیگه ، استاد جوادی آملی تو ماشین از فرصت استفاده کردن به مترجمشون فرمودن از این راننده ی ماشین که یک کمونیسته یه سوالی بکنید ، چقدر قشنگه شیوه ی قرآن ، سوال چیه ؟ شما وقتی تو طوفان قرار می گیری، تو زلزله قرار می گیری ، وسط دریا تو تلاطم قرار می گیری تو کشتی هستی ، بین زمین و آسمون قرار میگیری ، وقتی دستتون از همه جا کوتاهه ، دلتون متوجه کجا میشه؟؟ یکمی راننده فکر کرد بعد از طریق مترجم به استاد جوادی آملی این جواب رو داده بود ...گفته بود : به ما گفتن با شما ایرانیا راجب خدا صحبت نکنیم ، چقدر تصدیق قشنگیست ، یعنی اونیکه تو سوال می کنی ، فطرت منم تصدیقش می کنه اسمش خداست ، اما من اجازه ندارم راجب خدا با شما حرف بزنم ، تو جامعه ی خودمونم همین جوریه ها ، بعضی از قیافه ها رو نگاه می کنی می بینی اینا انگار اصلا با خدا آشنا نیستن 

یک خاطره از خودم بگم قشنگه ، جاتون خالی توی مسیر پروازی داشتم می رفتم پرواز یک مقدار با مشکل مواجه شد البته سالم نشست وگرنه من الان خدمت شما نبودم 
میزد هوا میزد زمین ، تمام مسافرا حالشون بهم خورد ،جیغ میزدن ، داد می زدن ، این خانوما یک لحظه نگاه کردم ، صحنه ی قشنگی بود ، خانومایی که یه مقدار حجابشون ناجور بود ، دیدیم روسری ها رو دارن میدن جلو که پوشیده باشن ، نقاشی های سرو صورتشونم دارن پاک می کنن ، دنبال تسبیح می گردن ، گفتم دنبال چی می گردید؟ گفتن : حاج آقا آیة الکرسی بخونید ، حاج آقا لا اله الا الله بگید ، حاج آقا سبحان الله بگید ، گفتم : چی شده ؟ بعد به من گفتن : حاج آقا شما چرا دعا نمی کنید ؟! 
گفتم : من اول سفر دعای سفر رو خوندم ،امیرالمؤمنینم فرموده : کدام روز از مرگ فرار کنم ؟ روزی که قرار است بمیرم یا روزی که قرار نیست بمیرم؟!  روزی که قرار است بمیرم هر جا برم پیدام می کنه ،روزی هم که قرار نیست بمیرم از بالا ساختمون 20 طبقه هم بیافتم سالم میام پایین، ترکش می خوره سمت چپش قلبش ، با چشمامون شاهد بودیم گفتیم تموم شد ، دیدیم نه بابا این داره نفس میکشه ، بردیمش اورژانس بعد معلوم شد قلبش سمت راستش بوده ، ترکش اشتباهی رفته این طرف ، آقا یک اوضاع و احوالی بود تو این پرواز ، خیلی گریه می کردن ، یا اباالفضل ،یا فاطمه زهرا ، یکی هم شوخی میکرد میگفت یا چهارده معصوم همه رو باهم صدا میکرد ، که خلاصه دستشو بگیرن ، جای شما خالی پرواز به هر ترتیبی بود نشست ، همین که پرواز نشست روی زمین ، دیدیم روسری ها رفت عقب ، دوباره آینه ها در اومد ، شروع کردن به درست کردن ، قرآن میگه فإذا رکبوا فی الفلک دعوا الله مخلصین له الدین (وقتی تو کشتی سوار میشن خدا رو با تمام خلوص می خونن  فلما نجاهم الی البر فإذا هم یشرکون همین که پاشون به خشکی میرسه  مشرک میشن )


یک لطیفه هم هست بگم بد نیست : بنده ی خدایی رو درخت گردو بود ، باد شدیدی میومد ، گفت اگر بیافتم تیکه بزرگم گوشمه ! نذر کرد : خدایا من سالم به زمین برسم یک شتر قربونی می کنم ،خیلی ترس داشت ، یکم اومد پایین تر دید خطر کمتر شد گفت خدایا شتر زیاده گوساله می کشم ! یکم اومد پایین تر دید خطر کمتر شد گفت خدایا گوسفند می کشم یکم اومد پایین تر گفت خدایا خروس می کشم پاش رسید به زمین این ور اون ورو نگاه کرد دید سالمه گفت خدایا شوخی کردم باور کردی !
این قصه ی ما آدمیزاداست ها ، در قالب لطیفه گفتم ولی واقعیته ها ، اتقوا الله می خوای بنده ی خدا باشی خدا رو فراموش نکنید ، امیرالمونین فرمود دو چیز را فراموش نکنید خدا را مرگ را 

اینا دو تا حقیقتیست که هیچکس نمی تونه یادش بره ، اگه خدا رو تو زندگیم پررنگ کردم ، زلیخا داشت میدوید دنبال یوسف ، یک دستمال انداخت روی بتش ، حضرت یوسف پرسید چکار کردی زلیخا ؟ گفت چشمای خدا رو پوشوندم ! خب داشت نگام میکرد دیگه ، منم کار قشنگی نمی کردم ، گفت عجب تو از این خدای سنگی و چوبی خجالت کشیدی ،من از خدای حی و قیومم خجالت نکشم ! ؟
مردم خدا تو زندگیمون پررنگ بشه حیا زیاد میشه ها ،چون خدا کمرنگ شده بی حیایی پررنگ شده ، چون خدا کمرنگ شده مردم تو واجباتشون کم میارن ، کم میگزارن ، چرا باشگاه های ورزشی تماشاچی زیاد میاد ؟ چون وقتی ببینن یکی داره نگاشون میکنه قوت می گیرن ، آی رفیق ! اگه بدونی یکی داره نگات می کنه تو انجام واجباتت قوت پیدا می کنی ! 
یکی از من سوال کرد گفت : حاج آقا این نماز صبح خوابمون می بره گفت حاج آقا چکار کنیم این نماز صبح قضا نشه ؟! گفتم اگر صداوسیمای اردبیل مثلا به شما تماس بگیرن بگن ما می خوایم از نماز شما یک تصویر بگیریم می خوایم یک مستند تهیه کنیم بازم خوابتون می بره ؟ گفت : نه حاج آقا از سر شب میشینم تو سجاده منتظر دوربین های صداوسیمایم 
گفتم اگر به اندازه ای که برای دوربین های صداوسیما ارزش قائلم برای دوربین های خدا ارزش قائل باشم خوابم نمی بره 
حالا که اینجا رسید بزارید دوربین های خدا رو بگم
خبر دارید خدا با چند تا دوربین نگاهمون  می کنه ؟ حداقل 9 دسته دوربین تو قرآن آمده ؛
 دوربین اول : خود خدا    آیه ی 14 سوره ی علق ألم یعلم بأن الله یری ؟ نمی دونید خدا داره نگاتون می کنه ؟؟ اومد محضر امام حسین ع  گفت اقا من مریضم  مریضی چیه ؟ گفت من معتاد به گناهم حضرت یک چند تا دارو بهش داد یکی از داروهایی که امام حسین ع بهش داد 

همین  بود : أطلب موضعا لا یریک الله یه جایی رو انتخاب کن که خدا تو رو نبینه ؟! جایی سراغ داری آقا ؟ تو تاریکخونه هم خدا می بینه ها ، زیر آب هم خدا می بینه ، تو پستو هم خدا می بینه ،تو عروسی هم خدا می بینه ، تو خونه ی خصوصی هم خدا می بینه ، دوربین ها یک شب هستن یک شب نیستن اما دوربین خدا خوابش نمی بره ، لاتأخذه سنة ولانوم چرتشم نمی بره ، این دوربین ها خیلی هنر کنن صورت منوفیلمبرداری کنن ، دوربین خدا چی ؟ یعلم خائنة الأعین و ما تخفی الصدور نیت هاتونم فیلمبرداری می کنن ، برای چی اومدید مسجد؟ برای چی اومدید مجلس اهل بیت ؟ نیت هاتونم داره فیلم برداری میشه ها ! لذا من از یک آیه ی قرآن خیلی وحشت دارم آیه ی 49 سوره ی کهف میگه و وجدوا ما عملوها 

رفیقا رفقا بزرگواران این آیه رو یک لحظه گوش بدید  روز قیامت همین جلسه ی ما حاضر میشه بعد میبینم رفیق بغل دستیم سهمش از من بیشتره چرا ؟ چون نیتش قشنگ تر بوده ! 
هر دومون یک ساعت وقت گذاشتیم ولی من اومدم خودمو نشون بدم اما اون خودشو به خدا نشون داد نیومد به کسی دیگه خودشو نشون بده  
این دوربین اول اگر آدم خدا رو پررنگ کنه دوربین های خدا رو پررنگ کنه میشه بنده ی خدا  همه ی مشکل ما همینه ها

دوربین دوم دوربین خاتم انبیاء محمد (ص) آیه اش بگم إنا أرسلناک شاهداً و مبشراً و نذیرا  خدا می فرماید:  ای رسول ما! ما تو را شاهد خلق کردیم!
دوربین سوم دوربین کیه دوربین اهل بیت ع بویژه امام زمان ع  آیه ی 105 سوره ی توبه قل اعملوا فسیرالله عملکم و رسوله والمؤمنون بگو ای پیغمبر به مردم هر کار دلشون می خواد بکنن  بکنند اما بدونن خدا می بیند ،پیغمبر می بیند ، امام زمان هم می بیند ، این سه تا دوربین اگه آدم هواسش باشه خداو پیغمبرو اهل بیت ، اینا دارن ماها رو تماشا می کنند ، یک جوونی اومد سراغ من ، از دوستان و اقوام بود ، گفت حاج آقا من می خوام موسیقی یاد بگیرم ، از موسیقیا که گناهه نه ، از اینا که بعضی مراجع اجازه دادن ، از همینا که مثلا میگن موسیقی سنتیه ، از همینایی که میگن مجازه ، گفتم : خیلی خب من کار به مجاز و غیر مجازش  ندارم ، فرض می کنم تو همون مجازه رو می خوای انجام بدی ، تو داری می نوازی یا داری یاد میگیری؟ در اتاق باز میشه حضرت زهرا سلام الله علیها وارد میشه خاموش می کنی یا روشن میزاری ؟؟ این قدر قشنگ جواب داد : گفت حاج آقا قطعا خاموش می کنم

گفتم سرتو پایین می گیری یا بالا ی گیری ؟ گفت قطعا پایین می گیرم
گفتم کاری که تو رو نزد حضرت زهرا س شرمنده می کنه انجام نده

آی مردم این دوربین های خدا رو آدم تو زندگیش پر رنگ کنه خیلی قشنگ میشه ها 
سواری ماشینی شدم یک جوونی از این مشتی ها بود گفتم جوون ازدواج کردی ؟ گفت به مدل شما آخوندا نه اما به مدل خودم آره ! معلوم بود داشت چکار میکرد
گفتم جوون فلان کارو کردی ؟ گفت حاج اقا خاطرتو جمع کنم من اهل همه فرقه هستم اهل نماز نیستم آب پاکی ریخت رو دست ما 
توسل کردم یک جمله اومد سر زبونم 
گفتم رابطه ات با ابالفضل چطوره؟ به نام مقدس خودش تا نام اباالفضل رو بردم انگار بدن این جوون برق بگیره ،بدنش لرزید ، گفت حاج اقا من خیلی آدم بدی ام ولی میمیرم برا عباس
شبای عاشورا تاسوعا مثل سگ در خیمه اش وا می استم خدمتگزاری می کنم ، گفتم باریکلا ، عذر می خوام به زبون خودش گفتم دمت گرم
یک سوال منو جواب بده ؟ گفت بفرمایید حاج اقا گفتم تو توی اتاق داری از همین گناهایی که داری میگی انجام میدی ! از همین گناها ! در اتاق در بزنن !حضرت ابالفضل ع وارد بشه ! چه حالی داری ؟! گفت از خجالت می میرم !!!  سرشو گذاشت رو فرمون حالت اشک تو چشماش گفتم تو که خیلی داشتی با رشادت می گفتی بی حیا تو فکر می کنی ابالفضل تو رو نمی بینه ؟!

ابوالفضل تو رو می بیند !فاطمه زهرا  می بیند ! پیغمبر می بیند ! خدا می بیند !  اینا رو هی براش گفتم
باور کنید می خواست بلند بلند گریه کنه رسیدم فرودگاه عجله ام داشتم این دست منو گرفته بود حاج آقا میشه یک فرمولی یادم بدی آبروم پیش عباس نره !!!!!



آی مردم این دوربین ها رو پر رنگ کنیم خیلی گناها تو جامعه مون کم میشه ها ! 



دوربین چهارم ملائک مقرب خدا آیه ی 20 سوره ی مطففین کتاب مرقوم یشهده المقربون 
آیه ی 18 سوره ی قاف ما بلفزوا من قولٍ الا لدیه رقیب عتید حرکتی از من و شما صادر نمی شود مگر اینکه دو تا مأمور خدا ثبت می کنن 


دوربین پنجم شهداء آیه ی 154 بقره و 169 آل عمران أحیاهم ولکن لاتشعرون أحیاهم عند ربهم یرزقون تو این نظامی که با خون شهدا آبیاری شده بعضیا چرا شهدا رو نادیده می گیرن
و با خون شهدا بازی می کنن به قول یک بزرگی می گفت گیرم خدا از شما جواب نخواد پیغمبر از شما جواب نخواد امامان نخواسته باشن فقط بگن جواب شهدا رو برید بدید ،جواب اینا رو بدید از پل صراط رد شید ، می تونید جواب اونا رو بدید؟
اونایی که از زیر تانک رد شدن! اونایی که زنده زنده چالشون کردن خاک ریختن روشون ! اونایی که با میخ تو سرشون کوبیدن! شهید ابوترابی توزندانهای بعث عراق سرش با میخ کوبیدن 
اینا دارن نگامون می کنن ! سر هر کوچه مون اسم قشنگشون هست ! 
من به بعضی از شهرداریها این توصیه رو کردم ، یک پیشنهاد میدم ، تو تهران ، مشهد ، مازندران ،هر کجا رفتم گفتم ، توهر  خیابون یا تو کوچه ای  که نام شهید هست عکس شهیدشم بگزارید تاریخ تولد و تاریخ پروازشو بنویسید یک جمله هم بنویسید بخدا اینا جوونا رو تکون میده 
جوون نگاه می کنه خب منم 18 سالمه اونم 18 سالشه 
منم صحنه های شهوت انگیز میدیدم اونم می دید 
چطور اون تونست پرواز کنه من گیر کردم 
یکمی شهدا پر رنگ تر بشن تو جامعه 
قرار نیست فقط عکس شهدا رو بزنیم ولی عکس شهدا عمل کنیم قراره طبق شهدا عمل کنیم
230 هزار شهید تو این مملکته 


دوربین ششم زمین آیه ی 4 سوره ی زلزال یومئذ تحدث اخبارها زمین میگه من فیلمبرداری کردم 
ایکه میگن چهارگوشه مسجد نماز بخون چون زمین داره فیلم برداری می کنه شهادت میده 
ایکه میگن یه آدمی داره گناه می کنه زمین زیر پاش داره لعنتش می کنه ،زنی که بوی عطر و ادکلنش نامحرما به مشامشون بخوره زمین زیر پاش لعنتش می کنه،چون داره فیلم برداری می کنه 

دوربین هفتم دوربین زمان آیات اول سوره ی بروج والسماء ذات البروج  والیوم الموعود و شاهد و مشهود امیر المؤمنین می فرمایند شب جمعه رو شاهد بگیرین بر اشک هاتون 
دوربین هشتم اعضاء و جوارح آیه ی 21 سوره ی فصلت روز قیامت به پوست دستم میگن خب من اگه گناه کردم با تو کیف کردم تو چرا شهادت میدی میگه من مأمور مخفی خدا بودم
دوربین نهم قرآن قرآن هم شاهد است 
9 تا دوربین خدا قرار داده اینا رو همه جا در نظر بگیرید ببینید چقدر تاثیر داره 

خدایا به آبروی قرآنت 
به آیه آیه قرآنت ما را از خواب غفلت بیدار کن !
الهی آمین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.